Разврставање насиља, злостављања и занемаривања на нивое има за циљ
обезбеђивање уједначеног поступања (интервенисања) установа у ситуацијама
насиља и злостављања када су актери деца, односно ученици ( ученик – ученик,
ученик – запослени). Исти облици насиља, злостављања и занемаривања могу да се
појаве на више нивоа, али се разликују у интензитету, степену ризика,
учесталости, последицама и учесницима.
Мере превенција:
Насиље је
вишедимензионална појава. Не постоје прецизне границе између различитих врста и
облика насиља, односно, они се међусобно преплићу и условљавају.
ПРВИ НИВО НАСИЉА
Мере превенција:
На првом нивоу, активности предузима
самостално одељењски старешина, наставник, у сарадњи са родитељем, у смислу
појачаног васпитног рада са васпитном групом, одељењском заједницом, групом
ученика и индивидуално.
Изузетно, ако се насилно понашање понавља, ако васпитни рад
није био делотворан, ако су последице теже, ако је у питању насиље и
злостављање од стране групе према појединцу или ако исто дете и ученик трпи
поновљено насиље и злостављање за ситуације првог нивоа, установа интервенише
активностима предвиђеним за други, односно трећи ниво.
ДРУГИ НИВО НАСИЉА
Мере превенција:
На другом нивоу, активности предузима
одељењски старешина у сарадњи са педагогом, психологом, тимом за заштиту и
директором, уз обавезно учешће родитеља, у смислу појачаног васпитног рада.
Уколико појачани васпитни рад није делотворан, директор покреће
васпитно-дисциплински поступак и изриче меру, у складу са Законом.
ТРЕЋИ НИВО НАСИЉА
Мере превенција :
На трећем нивоу, активности предузима
директор са Тимом за заштиту, уз обавезно ангажовање родитеља и надлежних
органа, организација и служби (центар за социјални рад, здравствена служба,
полиција и друге организације и службе). Уколико присуство родитеља није у
најбољем интересу ученика, тј. може да му штети, угрози његову безбедност или
омета поступак у установи, директор обавештава центар за социјални рад, односно
полицију.
На овом нивоу обавезни су васпитни рад који је у интензитету примерен
потребама ученика, као и покретање васпитно-дисциплинског поступка и изрицање
мере, у складу са Законом. Ако је за рад са учеником ангажована и друга
организација или служба, установа остварује сарадњу са њом и међусобно
усклађују активности.
Нема коментара:
Постави коментар